Электронныя звароты грамадзян, юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў разглядаюцца ў адпаведнасці з патрабаваннямі Закона Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асобаў".
Электронны зварот ў абавязковым парадку павінен утрымліваць:
- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку або ініцыялы грамадзяніна, індывідуальнага прадпрымальніка, а для юрыдычных асоб - кіраўніка або іншай асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;
- Паштовы адрас ці адрас месца знаходжання;
- выкладанне сутнасці звароту;
- адрас электроннай пошты.
Згодна з артыкуламі 4 і 12 Закона пры прадстаўленні інтарэсаў грамадзян неабходна мець даверанасць, аформленую ў парадку, устаноўленым грамадзянскiм заканадаўствам, якую варта прымацаваць у выглядзе файла да электроннага звароту. Пры адсутнасці даверанасці зварот можа быць пакінуты без разгляду (артыкул 15 Закона).
Звароты выкладаюцца на беларускай або рускай мове.
Згодна з артыкулам 25 Закон "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асобаў" электронныя звароты падаюцца ў дзяржаўныя органы і іншыя дзяржаўныя арганізацы праз сістэму ўліку і апрацоўкі зваротаў і падлягаюць разгляду ў парадку, устаноўленым для разгляду пісьмовых зваротаў, з улікам асаблівасцей, прадугледжаных гэтым артыкулам.
Звароты ў электронным выглядзе, якія паступілі з няпоўнай або недакладнай інфармацыяй аб адпраўніку, альбо некарэктныя па змесце, не разглядаюцца.
У зваротах павінна ўтрымлівацца інфармацыя аб выніках іх папярэдняга разгляду з дадаткамі (пры наяўнасці), якія гэта пацвярджаюць. Дапушчальныя фарматы прымацоўвання файлаў: PDF / A, DOCX, DOC, RTF, TXT, ODT, ZIP, RAR, PNG, TIFF, JPEG, JPG.
Заяўнік мае права адклікаць электронны зварот, абскардзіць адказ на такі зварот або рашэнне аб пакіданні яго без разгляду па сутнасці. Водгук электроннага звароту ажыццяўляецца шляхам падачы пісьмовай заявы або накіравання заявы ў электроннай форме.
Пакідаюцца без разгляду па сутнасці звароты, якія (па якіх):
- не ўтрымліваюць прозвiшча, уласнага iмя, iмя па бацьку, адраса месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна, індывідуальнага прадпрымальніка, а для юрыдычных асоб - кіраўніка або іншай асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;
- звароты, якія змяшчаюць пытанні, якія не адносяцца да кампетэнцыі Дзаржаўнай установы "Рэспубліканская клінічная стаматалагічная паліклініка";
- утрымліваюць тэкст, які не паддаецца чытанню;
- утрымліваюць нецэнзурныя або абразлівыя словы або выразы;
- пададзены паўторны зварот, калі ён ужо быў разгледжаны па сутнасці і ў ім не ўтрымліваюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці, або з заяўнікам спынена перапіска.
Электронныя звароты будуць разгледжаны не пазней за 15 дзён з дня рэгістрацыі, а якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі - не пазней 1 месяца.
Адказ на электронны зварот накіроўваецца на адрас электроннай пошты звярнуўшагася, альбо ў пісьмовым выглядзе па пошце, калі заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ (пісьмовае паведамленне), а таксама ў выпадку, калі рашэнне аб накіраванні пісьмовага адказу (пісьмовага паведамлення) прынята кіраўніцтвам паліклінікі.
Магчыма таксама размяшчэнне на інтэрнэт-сайце адказаў на электронныя звароты аналагічнага зместу ад розных заяўнікаў, якія носяць масавы характар (больш за дзесяць зваротаў), без накіравання адказаў (апавяшчэнняў) заяўнікам.